Мільйон презервативів розібрали онлайн за 69 днів

Індійці розібрали 10 лакхів, тобто мільйон (1 лакх дорівнює 100 000) презервативів протягом лише 69 днів з моменту відкриття інтернет-магазину безкоштовних презервативів Free Condom Store.

Запити на 5,14 лакхів проданих презервативів зробили спільноти та неурядові організації, а решту виробів розібрали приватні особи.

В межах країни лише 54% жінок та 77% чоловіків виявились обізнаними щодо презервативів та їх використання для запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом (ЗПСШ)

БЕНГАЛУРУ: Анонімність допомагає. У країні, де соціальна стигма призвела до того, що використання презервативів складає лише 5% від усього ринку контрацептивів, індійці розібрали 10 лакхів презервативів протягом усього 69 днів з моменту відкриття магазину безкоштовних презервативів FreeCondomStore. Дані інтернет-магазину, який почав свою роботу 28 квітня з Фондом AIDS Healthcare Foundation, свідчать про те, що із 9,56 лакхів презервативів , які вони розповсюдили безкоштовно, запити на 5,14 лакхів зробили спільноти та неурядові організації, тоді як решту презервативів (4,41 лакхи) розібрали фізичні особи. Попит з боку приватних осіб був найбільш помітний у Делі та Карнатаці.

Фундація розпочала співпрацю з державною компанією Hindustan Latex Limited (HLL), яка випускає бренд презервативів, розроблений спеціально для AHF. Доктор В. Сем Прасад, керівник програми Фонду в Індії, розповів TOI, що їх здивувала така реакція. «Ми вважали, що запасів із 10 лакхів презервативів буде достатньо до грудня, але вони закінчились ще у перший тиждень липня. Довелось замовити ще 20 лакхів, які ми отримаємо в останній тиждень листопада, а замовлення ще на 50 лакхів було зроблено на січень». Експерти стверджують, що така значна популярність інтернет-магазину може бути пов’язана з тим, що більшість індійців хочуть уникнути ніякової ситуації, пов’язаної з необхідністю зайти в магазин та попросити продукт, пов’язаний із сексом. «Те, що людина, яка здійснює доставку, не знає, що знаходиться в пакеті, а також те, що той, хто приймає замовлення, не бачить людину, яка здійснює замовлення, дозволяє уникнути зніяковіння, яке в іншому випадку виникає під час покупки або в момент прийняття презерватива від волонтера», — стверджує один із експертів.

Фахівці з індустрії контрацептивів також погоджуються з тим, що проблема стигми досі актуальна в Індії. Представник компанії ReckittBenckiser, виробник презервативів Durex, сказав: «Категорія людей, що дбають про сексуальне здоров’я, стикається з різними проблемами в різних культурах. На розвиненому ринку, такому як у Великобританії, доля категорії презервативів на ринку становить 30 відсотків, тоді як в Індії цей показник складає лише 5 відсотків. Найбільшою проблемою в Індії є табу на секс, що створює перешкоду для створення обізнаності чи навіть фізичного доступу».

Багато фірм проводять інноваційні інформаційно-освітні кампанії, або ж навіть здійснюють ребрендинг та змінюють дизайн упаковки. Центральні та інші органи державної влади також мають програми для сприяння використанню презервативів.

Це, ймовірно, найдешевший спосіб планування сім’ї, а також єдиний спосіб захисту людей від захворювань, що передаються статевим шляхом (ЗПСШ). Проте дані, висвітлені в останньому Національному дослідженні здоров’я сімей, свідчать про те, що лише 5,6 відсотків опитаних використовували презервативи для контролю за народжуваністю, що на 0,4 відсотки більше, ніж у попередньому дослідженні. Навіть у такому прогресивному штаті, як Карнатака, лише 1,7% людей користуються презервативами. Цей показник складає 3,6 відсотки в Бенгалурі, який програє в порівнянні з Колкатою (19 відсотків) чи Делі (10 відсотків).

Хоча дані Національної організації з контролю за СНІД (National AIDS ControlOrganisation або NACO) свідчать про збільшення використання презервативів серед секс-працівників та інших груп високого ризику, організація зазначає, що необхідно ще пройти довгий шлях. Організація оцінює річну реалізацію презервативів приблизно на рівні 200-220 крор штук, тобто 2-2,2 млрд. штук (1 крор дорівнює 100 лакхів).